De ce să bem ceai?

Bine ai venit din nou la întâlnirea noastră săptămânală! Da, ai dreptate, în ultimul timp nu a fost aşa „săptămânală” cum mi-ar fi plăcut (şi cum ar fi trebuit). Dar am vrut totuşi să te salut în acest fel.

Pe măsuţă te aşteaptă ceaiul de mentă, gata turnat. Da, prinde tare bine pe vremea asta. Chiar înainte de a veni tu, priveam aburul cum se ridica din ceaşca şi mi-a trecut prin minte întrebarea: de ce să bem ceai? Trebuie să fie anumite avantaje pentru sănătate, pe lângă gustul care ne place în mod special.

Aşa că, fără să stau prea mult pe gânduri, am început să caut pe internet. Mi-am notat pe o hârtiuţă ce am găsit. Uite, chiar aici…

  1. Ceaiul ajută digestia. Reduce gazele de la stomac şi are efect antimicrobian (ceaiul de chimen), împiedică asimilarea grăsimilor (ceaiul verde), este recomandat ca remediu pentru constipaţie (ceaiul de mentă), curăţă corpul de toxine (ceaiul de păpădie), tratează durerea de stomac (ceaiul de muşeţel). Dacă vrei şi alte exemple, le ai aici.
  2. Ceaiul este folosit în curele de slăbit, pentru că nu are calorii şi hidratează organismul. Însă atunci excludem mierea sau zahărul şi folosim doar ceaiuri neîndulcite. (Ceea ce mie mi-ar fi destul de greu, ca să fiu sinceră.)
  3. Ceaiul are efect calmant. În acestă categorie se înscrie în primul rând muşeţelul, urmat de sunătoare şi tei. Este recomandat pentru depresie sau anxietate, dar şi dacă ai insomnii.
  4. Ceaiul reduce stresul: scade tensiunea arterială, linişteşte sistemul nervos, combate durerile de cap şi migrenele. Aici acţionează ceaiul de mentă.
  5. Ceaiul de păducel ajută la tratarea bolilor cardio-vasculare şi a bolilor de inimă. Are efect şi în stabilizarea emoţiilor, este benefic în atacuri de panică, tulburări de comportament, nevroze.
  6. Ceaiul menţine igiena cavităţii bucale. Ceaiul alb şi cel verde protejează gura de bacteriile care cauzează boli ale gingiilor şi dinţilor.

Sună destul de bine, nu-i aşa? Parcă altfel îţi alegi de acum aroma pentru ceai.

Dar văd că te grăbeşti. Ei, ne vedem noi săptămâna viitoare. Până atunci, mă duc să-mi mai torn o ceaşcă de ceai!

Lasă un comentariu